Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Preventivně-výchovná péče pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování
STROHMEROVÁ, Kristýna
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivně-výchovnou péčí pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole vysvětluji pojem speciální pedagogika. Na to navazuje kapitola, ve které se podrobněji věnuji poruchám chování, kterými se zabývá speciálně pedagogická disciplína etopedie. Ve třetí kapitole představuji jednotlivá zařízení, která se věnují preventivně výchovné péči. V závěrečné kapitole se dopodrobna věnuji střediskám výchovné péče. V praktické části jsem si zvolila dva cíle. Nejprve jsem zjistila, jakým způsobem jsou ve střediscích výchovné péče poskytovány diagnostické, preventivně výchovné a poradenské služby. Druhým cílem bylo zmapování moderních trendů v těchto službách. Pro své šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Pro vyhodnocení dat jsem zvolila myšlenkové mapy, z rozhovorů jsem vyčlenila celkem 8 jednotlivých kategorií, které jsem znázornila pomocí myšlenkových map a dále detailněji rozebrala. Výzkumným souborem byli zaměstnanci vybraných středisek. Práce nabízí ucelený pohled na způsob poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v Kraji Vysočina. Dále jsou v práci zmapovány moderní trendy v této oblasti a jejich aplikace ve střediskách. Bakalářská práce a její výsledky mohou přinést ucelený pohled na poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v kraji Vysočina. Tato práce je přínosná pro rodiče dětí, pedagogické pracovníky nebo pro dospívající. Dále může být přínosem pro další pracovníky středisek výchovné péče.
Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování
Kolaříková, Katarína ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování AUTOR: Bc. Katarína Kolaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce řeší dvě závažná speciálně pedagogická témata. Poruchy chování a sebepoškozující chování. Sebepoškozující chování je záměrné, vědomé a často opakovatelné narušení fyzické integrity bez záměru zemřít. Práce je rozčleněna do 11 kapitol. První jsou zaměřeny na poruchy chování, sebepoškozující chování a krizovou intervenci. Další kapitoly se věnují cíli, výzkumným otázkám a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zmapovat výskyt, faktory a způsoby sebepoškozování a popsat alternativní techniky redukce tohoto chování. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum - zanalyzování anamnéz jedinců s poruchami chování a polostrukturovaný rozhovor s etopedickými pracovníky. Z šetření dokumentací vyplývá, že SPCH způsobují negativní vlivy z rodinného a sociálního prostředí. Mezi nejčastější způsoby patří u dívek sebeřezání, u chlapců bušení hlavou a pěstmi do zdi. U alternativních metod na redukci tohoto chování se pracovníci DDŠ shodli, že upřednostňují metodu farmakoterapie, pracovníci DDÚ již aplikují kombinovanou formu léčby, např. s deníky, metodou sandtray atd. Diskuze porovnává výsledky...
Profil klienta internátního oddělení Střediska výchovné péče Klíčov od roku 2005
Černá, Hedvika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klienty internátního oddělení střediska výchovné péče Klíčov (SVP Klíčov) v rozmezí 15 let, a to od roku 2005 do roku 2020. Cílem práce je zmapovat vývoj profilu klienta tohoto zařízení s ohledem na možné změny v základních atributech poruch chování. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Začátek teoretické části je věnován popisu střediska výchovné péče, jeho historii, a formám nabízených služeb. Dále se práce zabývá poruchami chování a jejich základní charakteristikou. Další úsek této práce je zaměřen na jednotlivé vývojové etapy dítěte s ohledem na možný rozvoj poruch chování. Praktická část práce je již věnována profilu klienta internátního oddělení SVP Klíčov. Zvolenou metodou pro získání potřebných dat bylo porovnání výročních zpráv a statistik z SVP Klíčov za sledované období. Zpracováním zjištěných dat bylo vytvořeno několik profilů klienta internátního oddělení SVP Klíčov. Popsané profily odrážejí vývoj klienta v závislosti na rozvoji kulturních a společenských norem. Rozdíly v profilu klienta jsou následně přiblíženy ve čtyřech kazuistikách. Z dat sebraných pro tuto práci vyplynulo, že problémy ve škole jsou stále nejčastější příčinou umístění dítěte do programu internátních oddělení SVP Klíčov. Nepodařilo se však s přesností určit,...
Jóga a její vliv na psychiku dětí a mládeže v rámci charitativního projektu
Pulda Nagy, Sophia Jaroslava ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce na téma "Jóga a její vliv na psychiku dětí a mládeže v rámci charitativního projektu" se věnovala aktuálnímu a společensky významnému tématu. V úvodu byla vysvětlena důležitost tohoto tématu a motivace autorky k jeho zpracování. První část práce se zabývala teoretickými východisky, významem charitativní a sociální práce, její historií i současností. Další kapitola v teoretické části se věnovala pojmům z oblasti jógy. Popsány zde byly historické souvislosti jógy jak v zahraničí, tak i její rozvoj v České republice. Zdůrazněné byly různé techniky a druhy jógy, včetně jejího příznivého působení na tělesnost i psychiku. Samostatná kapitola se pak věnovala procesu resocializace marginálních skupin dětí a mládeže a vysvětlovala uplatnění jógy v tomto procesu. V praktické části bylo představeno místo šetření a respondenti. V rámci charitativního projektu autorka diplomové práce prováděla s dětskými svěřenci v mladším školním věku jógová a meditační cvičení. Pro vlastní výzkum byla použita metoda kvantitativního šetření dotazníkovou formou s deseti respondenty z řad pedagogických a výchovných pracovníků dětského domova. Jejich odpovědi byly vyhodnoceny s využitím metody analýzy a komparace. Na základě zjištěných faktů bylo vysloveno shrnutí výsledků výzkumu s vlastním doporučením. Klíčová...
Arteterapie jako diagnostický nástroj v etopedii
Krüger, Pavel ; Hanzlová, Michaela (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda je využití arteteterapie nebo artepsychoterapie jako diagnostického nástroje přínosné v oblasti etopedické diagnostiky. Dílčím cílem výzkumného šetření bylo popsání jednotlivých diagnostických okruhů při práci s klientelou se specifickou poruchou chování vytěžitelných prostřednictvím arteterapeutických technik. Podrobný popis metodiky je rozveden v části Arteterepie a arteterapeutická diagnostika, kde jsme se věnovali jednotlivým interpretačním okruhům. V první fázi výzkumu bylo pracováno s klientem formou konkrétní arteterapeutické techniky - kresby a malby na zadaná témata, která byla v úvodu Výzkumné části (s. 42) v práci uvedena. V této fázi byly explorovány materiály k výzkumu. V druhé fázi bylo s těmito materiály - obrazy a doprovodným chováním - pracováno formou rozborů interpretačního charakteru. Z jednotlivých arteterapeutických sezení byly pořizovány záznamy jak slovních reakcí, tak i chování během nich, veškeré zdroje jsou podrobně analyzovány ve Výzkumné části v jednotlivých kazuistických šetřeních. Veškeré výzkumné dokumenty (obrázky, záznamy ze sezení, informované souhlasy, vstupní či výstupní zprávy z PNB a DÚM) byly pořízeny s informovaným souhlasem respondentů dle Zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, v přílohách je k...
Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování
Kolaříková, Katarína ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování AUTOR: Bc. Katarína Kolaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce řeší dvě závažná speciálně pedagogická témata. Poruchy chování a sebepoškozující chování. Sebepoškozující chování je záměrné, vědomé a často opakovatelné narušení fyzické integrity bez záměru zemřít. Práce je rozčleněna do 11 kapitol. První jsou zaměřeny na poruchy chování, sebepoškozující chování a krizovou intervenci. Další kapitoly se věnují cíli, výzkumným otázkám a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zmapovat výskyt, faktory a způsoby sebepoškozování a popsat alternativní techniky redukce tohoto chování. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum - zanalyzování anamnéz jedinců s poruchami chování a polostrukturovaný rozhovor s etopedickými pracovníky. Z šetření dokumentací vyplývá, že SPCH způsobují negativní vlivy z rodinného a sociálního prostředí. Mezi nejčastější způsoby patří u dívek sebeřezání, u chlapců bušení hlavou a pěstmi do zdi. U alternativních metod na redukci tohoto chování se pracovníci DDŠ shodli, že upřednostňují metodu farmakoterapie, pracovníci DDÚ již aplikují kombinovanou formu léčby, např. s deníky, metodou sandtray atd. Diskuze porovnává výsledky...
Oddělení pro dívky vyžadující soustavnou intenzivní individuální péči
Vítkovská, Lucie ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce pojednává o práci oddělení pro dívky vyžadující soustavnou intenzívní individuální péči ve výchovném ústavu v Jindřichově Hradci. Klade si za cíl, zkoumat, jaké jsou problémy, se kterými dívky do tohoto ústavu přicházejí, jaké je rodinné zázemí těchto dívek a jaké jsou vztahy rodičů a dívek. Práce je rozvržena do dvou částí., teoretické a praktické. První část popisuje obě oddělení, která jsou pro dívky vyžadující soustavnou intenzívní individuální péči v ústavu zřízena, dále se zaměřuje na teoretické pojetí poruch chování, osobnost jedince v etopedické péči a drogovou problematiku, Teoretickou část uzavírá kapitola, která se věnuje funkcím rodiny, rodině dysfunkční a rodině romské. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumu. Ve výzkumu byla použita kombinace metody dotazníkového šetření a analýzy dat. Výzkum je rozdělen do tří tematických celků, které korespondují se stanovenými hypotézami. Nejdříve jsou uvedeny výsledky šetření, které se zaměřují na výchovné problémy, zejména agresivitu a užívání návykových látek. V druhé části jsou výsledky šetření, které se zabývalo rodinou dívek a údaji o délce pobytu v ústavu a věku prvního umístění. V poslední části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření, zaměřeného na kontakty dívek se svou rodinou a podporu těchto kontaktů ústavem....
Specifika užití arteterapie v etopedickém terénu
HANZLOVÁ, Michaela
Smyslem mé bakalářské práce je systematizovat zjištění získaná v průběhu praxe ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci. Zde organizuji po dobu dvou let pravidelnou arteterapeutickou činnost, jež se odvíjí nejen od specifik práce s mládeží s poruchami chování obecně, tedy v systému etopedických zařízení, ale také ve vztahu ke konkrétním klientům na daném pracovišti tedy na základě jednotlivých kazuistik. Komparací obecné arteterapeutické metodologie s metodami aplikovanými v rámci určité skupiny bych ráda upozornila na postupy, které se osvědčily nebo které byly naopak nevyhovující a bylo potřeba je upravit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.